Aj v roku 2017 nezisková organizácia Liga proti rakovine organizovala tradičnú celoslovenskú zbierku na pomoc pacientom s onkologickými ochoreniami Deň narcisov. Stovky dobrovoľníkov, od ktorých ste si mohli kúpiť žlté narcisy, vyšli do ulíc, aby pomohli ľuďom, ktorí to potrebujú.
Nielen dobrovoľníci, ale takisto niektoré firmy si povedali, že podporia dobrú vec. Bol medzi nimi aj mobilný operátor O2 Slovensko a my v MINDWORX. O2 Lige proti rakovine prisľúbilo osloviť SMSkou 40 000 zákazníkov a MINDWORX prisľúbil navrhnúť znenie SMS, ktoré vyzbiera čo najviac prostriedkov.
Text, ktorý Liga proti rakovine plánovala použiť bol nasledovný:
„Pomozte ludom s onkologickym ochorenim a zapojte sa do Dna narcisov. Poslite do 15.4.2017 prazdnu SMS v hodnote 2 EUR na 848. Dakujeme! Liga proti rakovine a O2."
Na prvý pohľad klasické, ničím špeciálne znenie mohlo podľa nás byť značne vylepšené. Po intenzívnom brainstormingu sme navrhli niekoľko variant textu, z ktorých každý pracoval so špecifickým behaviorálnym princípom, alebo kombináciou princípov. Nad textami sme sa opäť zamysleli a vybrali sme tri, ktorým sme verili najviac.
No a ako to celé dopadlo?
Jedna SMS sa v testovaní ukázala ako jasný víťaz
Bola to SMS, ktorá využívala takzvaný princíp reciprocity. Táto SMS bola oproti pôvodnej efektívnejšia o neuveriteľných 55%.
„Ak by ste boli v nudzi, pomohli by sme aj Vam. Vy mozete pomoct uz dnes podporou Dna narcisov zaslanim prazdnej SMS v hodnote 2 EUR na 848. Dakujeme! Liga proti rakovine a O2."
Aj tento malý úspech je ukážkou toho, ako na prvý pohľad nepatrné zmeny založené na poznatkoch z behaviorálnych vied môžu mať dramatický vplyv na správanie ľudí. V tomto prípade behaviorálna intervencia, ktorá nestála nič priniesla tisíce eur na dobrú vec.
Viac sa dočítate TU.
Autor je zakladateľ konzultačnej spoločnosti MINDWORX, zaoberajúcej sa aplikáciou behaviorálnych princípov do biznisu.
Autor: Matej Šucha