Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vonku je čoraz teplešie. Nie je ešte riskantné prezúvať pneumatiky? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zakonna povinost pre zimne pneumatiky plati len pre suvislu vrstvu snehu (ladu a namrazy) na vozovke a v pripade (ak existuje) prikazovej znacky. Tam kde je sneh si kazdy normalny clovek zimne necha, az kym nezmizne. Tam kde sneh nie je si asi nebudeme drat zimne , ked je od februara +20 stupnov (ako bolo posledne 2 roky). V BA napr. pravdepodobnost, ze nasnezi suvisla vrstva je tak mala, ze aj keby ano, aj tak sa autom nebude dat, moze mat aj 8 zimnych, taka bude kolona :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keby

Keby som mal včera večer na trase Ružomberok - Poprad letné pneumatika tak jak tu teraz som, tak už by som tu teraz nebol,... :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zimne pneumatiky nie su len o snehu. Vozovka ma rano aj 3-4 stupne a v takych podmienkach nevidim dovod prezuvat na letne, zimne pneumatiky maju pri tych teplotach lepsiu vlastnosti , su makksie oprotu letnym.Teda mozno o 2 tyzdne aj bude dovod ked pozeram shmu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... a poobede ma vozovka 20 stupnov a v takych podmienkach je zimna penumatika horsia ako letna.

Kazdy rozumny, co jazdi v okoli BA uz davno prezul na letne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pokiaľ nejadíte ako de Billy,

tak je to teraz skoro úplne jedno a aké gumy v BA a v celej SK mimo priesmykov,okrem toho opotrebovania,ale to nehrá veľkú rolu, či prezujem o týždeň či tri.Alebo sa mýlim?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stačí čítať renomované testy pneumatík

a bude vsjo jasno.
Testovači testujú spôsobom, aký bežný vodič (až na výnimočné výnimky) nikdy nezažije.
Tak ako je zimná guma lepšia pri +2°C, tak je letná (obecne, neplatí to pre všetky testované zimné alebo letné gumy) lepšia pri +12°C.
A teraz čo, ak je ráno +2°C pri ceste pár km do práce v meste a odpoludnia, pri ceste z práce, je +12°C?
Aké gumy? No, kto dá správnu odpoveď? Nikto, taká neexistuje.
A čo, ak (pri teste gúm)guma č. 1 je pri 2°C na suchu na 1. mieste, ale na mokre je na 6.mieste. A iná je na 1. mieste za mokra, ale na suchej ceste je až na 6.mieste. Ktorá je lepšia?
A ráno sa zobudíš a je zamračené nízkou oblačnosťou. Keby si si mal vybrať, aké gumy obuješ na auto?
To sú len akademické debaty. Ak budem v horách a na ceste bude súvislá vrstva snehu a mrzne a budem mať letné gumy, nechám auto v garáži. Ak budem v Bratislave a ráno budú 2°C a sucho, idem pokojne a rozvážne a ako vždy, opatrne (to aj pri 25°C), na letných gumách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A to vôbec neberiem do úvahy

skúsenosti, vodičské umenie a reakčný čas rôznych vodičov.
Povedzme, je ráno, suchá cesta, ale len +2°C. ide vodič s mokrým vodičákom, bez skúseností, prvý raz sám v aute so zimnými gumami a ide druhý vodič, vo vedľajšom súbežnom pruhu, ktorý jazdí 30 rokov bez nehody, nájazd cca 1 milión km bez nehody. A teraz im vbehne do cesty chodec.
Ktorý vodič zastane skôr a nezrazí chodca? Ktorý vodič sa nezľakne a okamžite reaguje a ktorý presne naopak? Ten neskúsený so zimnými alebo ten skúsený s letnými gumami?
Opakujem, všetko je akademická debata a na ceste sa to aj tak odohráva medzi hlavou a pravou nohou vodiča.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME