Dopravný postreh Jozefa Drahovského

Jozef Drahovský upozorňuje na miesta, kde cestári a polícia zlyhali.

Prednosť pri moste Apollo

26. 1. 2009 o 12:00

Ako sa dostať z Pribinovej ulici v Bratislave na Košickú? Značky mýlia a v ich dôsledku môže prísť ku kolíziám.

Problém s jazdnými pruhmi

19. 1. 2009 o 12:00

Keď idete po Rožňavskej ulici v Bratislave a chcete odbočiť na Bajkalskú, stojíte pred dilemou. Ako ísť do stredného jazdného pruhu?

Diaľničná nálepka na hraniciach s Českom

12. 1. 2009 o 12:00

Ak pôjdete do Česka po diaľnici D2, dávajte si pozor na to, kde sa dá kúpiť diaľničná nálepka. Tam, kde ste si možno kupovali doteraz, je plot a betónový zátaras. Ako nedostať pokutu?

Asymetrické križovatky

1. 12. 2008 o 17:00

Termín asymetrické križovatky v dopravných predpisoch nenájdete, ale to neznamená, že by takéto križovatky neexistovali. Nie je ich veľa, ale na druhej strane ani nie sú žiadnou raritou. Ich vznik si vynútili okolnosti, najmä z titulu bezpečnosti a plynulosti cestnej dopravy.

Rozumne prekrútený paragraf

24. 11. 2008 o 12:00

Čo s paragrafom, ktorý je nezmyselný? Nájdeme v ňom medzeru, ktorá nám umožní vyhnúť sa mu a jazdiť rozumne - aby sme nikoho neobmedzovali a nevytvárali zbytočné zápchy. Ak jazdíte na území, ktoré je označené ako obec a nezmyselne vás obmedzuje šesťdesiatka, pozrite sa okolo seba, či je územie zastavané. Ak nie je, môžete pridať. Pozrite si konkrétny príklad, kedy vodičov paragraf obmedzuje, ale dá sa obísť.

Postreh Jozefa Drahovského - Pokuta za N1

17. 11. 2008 o 13:00

Vo viacerých mestách začali mestské polície pokutovať vodičov vozidiel N1 za to, že vchádzajú do zákazu pre nákladné vozidlá. Podľa Jozefa Drahovského ide o šikanovanie a zarábanie peňazí pre mestské pokladne. Vozidlá N1 rozoznáte od bežných osobných vozidiel len tak, že sa pozriete do interiéru a a zbadáte spravidla drôtovú mriežku oddeľujúcu nákladný priestor od priestoru pre posádku alebo z technického preukazu, kde je namiesto M1 napísané N1.

Kto má v zime prednosť?

10. 11. 2008 o 12:00

V Bratislave je minimálne jedno miesto, kde sa na križovatke neriadime zvislými dopravnými značkami, ale úplne inak. Na križovatke Einsteinovej a cesty z mosta Apollo totiž zvislé značky chýbajú. Je to ale v poriadku len dovtedy, kým nenasneží. Spolieha sa tu niekto na globálne otepľovanie?

Pri Auparku stavajú nový kruhový objazd. Načo?

3. 11. 2008 o 13:00

Jedna z najrušnejších križovatiek v Bratislave - odbočka z Einsteinovej ulice na Panónsku - je riešená takmer dokonale. Dopravného experta Jozefa Drahovského preto prekvapilo, keď sa zrazu na tomto mieste objavila značka obmedzujúca rýchlosť a v rovnakom čase začali stavať na križovatke kruhový objazd. Jozef Drahovský pátral, kto za tým stojí a či si je vedomý, že je to veľmi zvláštne riešenie.

Projektanti boli nezodpovední

27. 10. 2008 o 12:00

Križovatka na konci bratislavskej Karlovej Vsi má niekoľko špecialít. Prvý problém sa dá vyriešiť jednoducho: značku zakrýva strom, ktorého haluz stačí odpíliť. S druhým problémom je to horšie: projektant umiestnil semafor, ale na mieste sa nebol pozrieť. Zistil by, prečo ho nevidieť. A prečo riešenie tohto problému nefunguje tak, ako to navrhol.

Zbytočný semafor?

20. 10. 2008 o 12:00

Dopravnému expertovi Jozefovi Drahovskému prišlo viacero diváckych e-mailov, aký význam má doplnková šípka v križovatke, v ktorej je aj tak dovolené odbočovať len doprava. Dôvodom je veľké zúženie cesty a električková trať, vedľa ktorej sa širšie auto nezmestí.

Prečo nevedia spraviť značenie poriadne?

13. 10. 2008 o 12:00

Na základe relácie Jozefa Drahovského zmenili značenie. Železničný podjazd na konci bratislavskej Dúbravky bol výnimočný - prednosť v ňom mali všetci. Dnes už chybu správca komunikácie opravil. Prečo však nespravil svoju prácu poriadne?

Zbytočné zdržanie v Karlovke

6. 10. 2008 o 12:00

Keď sa prerábala križovatka Molecovej a Karloveskej ulice v Bratislave, nepochopiteľne zmenili počet jazdných pruhov v oboch smeroch. Pred zmenou boli v oboch smeroch dva pruhy, teraz sú zhora tri a zdola len jeden. Čo chcel realizátor tohto projektu dosiahnuť?